Job 8 van 39


Report this listing

Solliciteren



Payroll Consultant


Functie

Zoek je een job waar je met cijfertjes kan goochelen en tegelijkertijd jouw klanten kan bijstaan in wat voor hen het allerbelangrijkste is? Als payroll consultant kan dit allemaal... Je wordt verantwoordelijk voor een vaste klantenportefeuille waardoor je met deze contactpersonen een langetermijnrelatie kan gaan opbouwen. Je kan niche gebonden (logistiek, bouw...) werken of ook grootte gebonden (kleine zelfstandigen, kmo's of grote ondernemingen). De job-inhoud van een payroll consultant is tweeledig
  • Je staat in voor de volledige loonverwerking van alle medewerkers binnen jouw klantenportefeuille
  • Dit gaat gepaard met deadline werken want je bent hier dus elke maand verantwoordelijk voor een tijdige uitbetaling van de lonen
  • Praktisch ga je per medewerker de lonen gaan uitrekenen (bruto/netto) rekening houdend met andere factoren zoals maaltijdcheques, vakantiegeld, verlof, ziekte, tijdskredieten, commissie
  • Hiervoor sta je dus in nauw contact met de klant
  • Andere administratieve taken waarvoor je in staat zijn bijvoorbeeld:
  • dimona aanvragen
  • inschrijven van nieuwe medewerkers
  • opmaak van sociale documenten
  • mutualiteitspapieren invullen
  • berekenen van opzegvergoedingen bij ontslag van een medewerker
  • maandelijkse indexeringen opvolgen per paritair comité
Als payroll consultant zal je telefonisch en schriftelijk ook alle vragen van jouw eigen klantenportefeuille beantwoorden. Je vormt voor hen het eerste aanspreekpunt. Zo word je uitgedaagd met een hele reeks aan verschillende soorten vragen. Op een gegeven moment zal je zelf advies gaan verlenen aan jouw klanten. Weet je een antwoord op een vraag niet, dan ga je dit zelf gaan onderzoeken. Hierbij kan je beroep doen op de expertise van al jouw collega's.

Bedrijfsinformatie
Deze onderneming is een internationale speler die zich situeert in Antwerpen in de HR markt. Met zijn 26 kantoren en een 6000 medewerkers vormt het dan ook een van de meest toonaangevende bedrijven binnen deze niche. Je komt dus al zeker terecht in een stabiele financiële werkomgeving. Veelzijdigheid is een van de kernwaarden van onze klant. Hun klanten kunnen voor allerlei verschillende HR vragen bij experts terecht. Ze bieden er zeer veel verschillende diensten aan. Denk hierbij aan het sociaal secretariaat, outsourcing, finance, IT, legal, consulting, het service center... Voor ieder wat wils dus. Misschien een klein nadeeltje die aan deze veelzijdigheid verbonden is: het zorgt toch wel voor enige complexiteit in het bedrijfsorganigram. Je voelt het misschien al aan : de klant staat hier steeds centraal. Dit is dan ook de grootste kernwaarde die iedere medewerker nastreeft. De sector is er een die continu veranderd en daar speelt onze klant dan ook op in. Dit moet ook om steeds de beste en kwalitatiefste dienstverlening aan te bieden. Digitalisering, vernieuwing en ondernemen zijn hier dan ook de basisbegrippen. Maar ze doen er echt alles aan om het mensgerichte niet uit het oog te verliezen. Ze gaan steeds op zoek naar een evenwichtige balans tussen digitaliseren en persoonlijke aanpak. Zoek je een werkgever waar je mee mag denken in mogelijkheden, in oplossingen of hoe het beter kan? Dan zit je hier sowieso op je plaats. Onze klant zoekt dergelijke ondernemers, mensen die initiatief durven nemen en out of the box kunnen / willen denken. Alles kan besproken worden, het moet alleen door jou uitgesproken worden. Jouw volledige traject heb je zelf in handen, jij wordt kapitein van je eigen carrière. Hierdoor wordt iedere werknemer een zeer betrokken werknemer die met trots aan de buitenwereld laat weten waar hij / zij werkt.

Jouw profiel

Ben je in het bezit van een relevante bachelor of heb je relevante administratieve ervaring in een zeer gevarieerd takenpakket? Beschik je over een vlotte babbel in het Nederlands, Engels en/of Frans? Werk je graag elke maand met te behalen deadlines? Hou je ervan om te presteren onder druk? Onze klant zoekt naar talenten die hun motivatie en gedrevenheid niet onder stoelen of banken steken.
  • Mensen die leergierig zijn
  • Goed in teamverband
  • Maar ook zelfstandig kunnen werken
  • Die stressbestendig zijn
  • Goed blijven presteren onder een grote werkdruk
  • Die communicatief sterk zijn
  • En tegelijkertijd cijfermatig en analytisch te werk gaan
  • Het administratieve personeelsbeheer opvolgen: Pensioen en groepsverzekering
  • Individuele dossiers van werknemers opvolgen en updaten
    De wettelijke aangifte indienen
  • Loongegevens invoeren (premies, uitkeringen, maandelijkse salarissen, inhoudingen, ...)
    Loonstrookjes controleren
  • Nieuwe werknemers verwelkomen en hun integratie bevorderen
  • Documenten voor de opvolging en het beheer van het personeel opmaken en actualiseren (sociale overzichtstabellen, salaristabellen, planning van vakanties, ...)
  • Personeel inlichten over sociaal recht en specifieke kenmerken van de organisatie
  • Het administratieve personeelsbeheer opvolgen: Interne verschuivingen, overplaatsing
  • Opleidingsnoden van het personeel verzamelen en samenvatten
  • Contracten voor de outsourcing van diensten opvolgen (betaling, werving, opleiding, ...)

Aanbod

Voor deze job zal je terecht komen in een team dat hard werkt en groeit. De boog hoeft niet altijd gespannen te staan want de collega's zorgen onderling voor voldoende fun momenten op de werkvloer. Samen met een jaarlijkse teambuilding, verjaardag recepties en - presentjes... zorgt dit voor een goede teamgeest. Er heerst binnen deze onderneming een enorm gevoel van wederzijds respect en flexibiliteit. Dit vormt dan ook de rode draad in hun aanbod. Onze klant biedt aan hun medewerkers een onmiddellijk vast contract voor een voltijdse tewerkstelling van 39 uur per week. Je kan gebruik maken van glijdende uren en kiest zelf of je hybride of thuis werkt. Bij deze functie is het een must om minstens 2 keer per week samen met het team in op kantoor aanwezig te zijn. Je hebt jaarlijks recht op de 20 wettelijke verlofdagen, 12 betaalde adv en 3 cao dagen. Die zijn in onderling overleg met het team vrij in te plannen. Bij elke 5 jaar dat je in dienst bent mag je hier ook nog 1 dag bijtellen. Het financiële plaatje :
  • een bruto maandloon afhankelijk van relevante ervaring
  • netto-onkosten van € 100 per maand
  • maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag
  • ecocheques van € 250 / jaar
  • hospitalisatieverzekering voor jezelf en iedereen van jouw gezin
  • groepsverzekering
  • flex plan (gsm, extra verlofdagen, elektrische fiets, extra pensioensparen, elektronica...)
  • Je wordt bij opstart niet aan jouw lot overgelaten, integendeel
  • Er wordt een basisopleiding van 6 opeenvolgende weken voorzien (afwisselend digitaal en fysiek in HQ Antwerpen)
  • Topics die aan bod komen: kennismaking met de waarden/normen van dit bedrijf, sociale wetgeving, de interne computersystemen
  • Afsluiten doen ze met een driedaagse in de Ardennen als vorm van teambuilding

Solliciteren

Robine Van Genechten
+32 13 35 03 33

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht